Planera, plantera

Stanade kvar lite på jobbet medans morsan hade möte med några och passade då på att göra det jag länge tänkt på att göra som mamma & jag pratat om.
Nämligen så att dom har massa palramar (kommer inte ihåg vad dom heter) som vi/ jag tänker andvända i sommar till att plantera kryddor och olika saker i , för det största problemet när man planterar direkt i gräset är ju alla sniglas,ogräs & massa dylik.

Började med att slipa med en slipmaskin över hela, så att den blir jämn
Sen måla över allt förutom inuti.. ni ser ju hur det blev på bilden.
Fick min första beställning idag med utav en som var på mammas möte. var mycket trevligt :)
Ska börja sälja, så man kan välja vilken färg man vill ha och hur många "palrammar"  man vill ha (höjden)
så får se om det lockar några planterande kunder (: jätte smidigt & skitsnyggt!
Ser ju mycket bättre ut än att  Plantera i gräset med stenar runt så man ser vart man har allt ?!

 
har ingen före bild, detta är när den är nedslipad & slät



Samma


målad i vit, inte riktigt klar


Färdig! test måla den i en ganska dålig vit målarfärg , men tror det kan bli jäkligt snyggt med andra färger också..sen med jorden & alla gröna/färg plantor.Vrålsnyggt



Utan pall-botten förstås! bygger nog på några snygga ben om man vill ha den stående eller så kan man sätta ner den direkt i jorden.


Och finns även köpa biligt för dom som vill ha en liten inhängnad ute till kanin/hamster/råtta/marsvin m.m

Lite insperation
   

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0